Daily Archives: October 26, 2009

Swedish cuisine : Öl(Beer)vol.2

Norrland Gold is a brand of beer by the Dortmund-type owned by Spendrups. The brand was introduced in 1965 by the then Sollefteå Brewery, where the Norrland Beer. Its present name was there in 1976 by Wårby Brewers who bought … Continue reading

Posted in Second Life, Sweden, Swedish cuisine | Leave a comment

ペンキ絵

台風のおかげで週末から冷たい雨に加えて今夜は風も強い>< 横殴りに窓に雨が当たる音が気持ちを逆撫でするんですねw こんな日は長風呂につかってるに限ります。でもってちょっとやってみたくなったのが銭湯のペンキ絵^^ 東京や神奈川にある古い銭湯の壁に描かれた富士山などの絵なんですけど、広い湯船に浸かって眺めると思わず溜息が漏れるほどリラックスします。 女湯で富士山というのは珍しくて、鶴・亀とか洋風のアルプスの風景なんかがあったりもしますね。あたし関西の銭湯は入ったことが無くて、聞けばペンキ絵などというのは無いそうです。そうそう、関東と関西では浴室の配置も違うようなんです。脱衣所から入って浴場の中央に洗い場があるのが関東で、奥に浴槽があってその壁にペンキ絵が描かれているというのが関東。関西では古い銭湯の場合、浴場の中央に深い浴槽があって立ったまま入るっぽいところがあったそうです。これはちょっと落ち着かない>< この関西風?の銭湯に似たようなのを何と伊豆半島の伊東で見かけたことがあります。伊東は温泉の町なので銭湯も温泉なのですが、市内には小ぶりな銭湯がいくつもあって、以前はしごしたことがあるんです^^ だって銭湯の値段で温泉入れるんだもん。 洗髪すると別料金100円プラス。しかしはしごするのに洗髪して生乾きの髪で街中を歩き回るわけにも行かないのでそれは無しww いやレトロで小さいの何の。ここが小さな浴室の中央に浴槽があるところでした。やっぱちょっと落ち着かなかったかもww 北海道函館市の銭湯 我が故郷、函館も古い銭湯が残っていまして、その風貌たるやびっくりものです。関東の人には想像もつかない外見でしょ?函館は温泉もあちこちにあってスーパー銭湯も多いのだけど、レトロな銭湯にわざわざ入るのもいいものです^^ 冬なんかお風呂上りの帰り道、濡れたタオルを手にぶんぶん振り回しているうちに凍ってカチカチになったりw そして銭湯の帰り道の居酒屋か焼き鳥屋などがあれば最高ですね^^ あたしが今住んでいる神奈川の街にも銭湯があって丁度銭湯の道を挟んだ反対側にホルモン焼きのお店があります。普段は早くから仕事にあぶれたおっさんが酔って大声を上げているようなお店なのですが、夜も8時を過ぎる頃には銭湯上がりの人がお店でビールを飲んでいたりしてすっかり様変わりします。 大きな川っぺりで店から川面に移った街灯のゆらめきなんかを眺めて湯上りのビールを楽しむなんてのも一日の締めくくりにはいいものです^^ しかしRLは暴風雨>< 今夜はおとなしく家のお風呂に入ってよっとww

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Japanese cuisine:Sashimi of Tuna マグロ刺身

Tuna are ocean-dwelling carnivorous fish in the family Scombridae, mostly in the genus Thunnus. Unlike most fish, which have white flesh, tuna flesh is pink to dark red, which could explain their odd nick-name, “rose of the sea.” The red … Continue reading

Posted in Japan, Japanese cuisine | Leave a comment

Swedish cuisine : Öl(Beer)vol.1

Since the water was often contaminated, drank during the Middle Ages rather different kinds of alcoholic beverages, and because it could not grow wine in these northern regions where the beer is the most common drink in Sweden during this … Continue reading

Posted in Second Life, Sweden, Swedish cuisine | Leave a comment

The issue of emigration and an ignorant Japanese

There is an emigrant / refugee issue in the one of the serious problems that Sweden has. For Japan which is extremely cold for an emigrant / refugees,it is necessary to watch the Swedish trouble carefully. Japan is one of … Continue reading

Posted in Sweden | Leave a comment