Kortlivat avslappning

Snapshot_224

Jag avslutar jobbet och komma hem i midnatt varje dag. Jag arbetar övertid varje dag mer än 4 timmar.

Japan är ett underutvecklat land av arbetstiden. Naturligtvis de flesta av arbetarna kommer hem tidigt. Dock måste ett fåtal inklusive mig stanna kvar på arbetsplatsen intill slutet av arbetet.

Jag kom hem ikväll klockan halv 12:00. Jag måste ta en dusch efteråt. Jag bidrar här artikeln på kort tid samtidigt dricka öl. Och jag går till sängs vid halv 1 klockan och måste gå upp fyra timmar senare.

Ett sådant liv kommer att fortsätta under detta år.

This entry was posted in Japan and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Kortlivat avslappning

  1. ujiyasu says:

    En sådan stat kommer att fortsätta fram till mitten av december…

Leave a comment