Allting börjar om

Snapshot_154

Eurovision Song Contest 2013 hölls i Malmö,Sverige i detta May. Sverige fick sponsring till höger i sångtävlingen förra gången eftersomLoreen vann mästerskapet.  Sveriges Television (SVT) valde Malmö Arena som en plats efter övervägande av flera platser i Sverige.

Jag kände “Et uus saaks alguse(Allting börjar om)” av estniska sångare Birgit Õigemeel mycket vacker. Låten text liknar finska. Det var verkligen ett faktum som ett resultat som jag hänvisade till wiki.

Melodin förde mig hemlängtan. Jag bor i Yokohama nu. Och varma och fuktiga sommaren kommer omedelbart grannskapet. Eftersom jag är född och uppvuxen i en kall distrikt, jag svårt att leva med under sommaren i en förort till Tokyo.

Jag minns coolt Hakodate då. Staden är inte mer livlig än Tokyo. Staden ligger på kanten av den norra ön. När många svenska folket såg en karta, kanske de tror att det som asiatiska gränsen. Men det är intressant för mig eftersom jag har ett klimat och landskap som Sverige.  Jag blev förvånad över att Estland-Japan sammanslutning av vänskap grundades Hokkaido först.

År 1974, när Estland fortfarande styrdes av Sovjetunionen,en estnisk kvinna gifte sig med en ung man i Hokkaido och besökte Japan och tog upp 4 pojkar och en flicka i Kushiro, öst Hollaido. Den 6 September, 1991,när hon visste självständighet moderlandet, sjöng hon(Sirje Tanaka) i estniska för första gången.  Hennes kinder blev blöta med sina tårar. Hennes vänner bestämde grunden för sammanslutning av vänskap då. Tyvärr dog hon i 2009. Och hon sover nu i Kushiro. Visst hon måste ha kommit ihåg fädernesland i landskapet i Hokkaido.

Jag kommer ihåg att jag körde den angränsande i Nordstan. Allting börjar om. Jag kommer att börja en resa i den virtuella världen igen 🙂

This entry was posted in Second Life, Sweden and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

