“Det är inte regn som faller”

Ännu en dag igen
Jag vaknar upp med tystnaden
Står där lika vilsen som ett barn
Och som en våg kommer saknaden
Och den sköljer över mig
I samma stund ser jag sanningen
Jag ska leva utan dig

refrain:
Det är inte regn som faller
Finns inga spår i snön som leder hit
Ett hus bebott av tomhet
Av hjärtat fattas det en bit
Det är inte regn som faller
En kylig vind som söker sig hit in
Får se hur mina tårar
Fryser till is på min kind

Jag minns den morgonen
När vi två gick i sommarregn
Och du sa
Det här har inget slut
En annan dag och en annan jag
Står vid fönstret och ser ut

refrain

Det är inte regn som faller
Finns inga spår i snön som leder hit
Ett hus bebott av tomhet
Av hjärtat fattas det en bit
Det är inte regn som faller
Här blir det aldrig sommar någonsin
Fast jag hör fåglar sjunga
Vet jag att smärtan, den är min

Bra! bra! mycket bra!!

Jag gillar den här låten väldigt mycket. Vi kan lyssna på låtar i världen nu. Men till låtarna värva i vårt hjärta är verkligen olika varje.

Låten som Sonja sjunger låter mig ibland tåras. Det är en väldigt bra låt och text.
This entry was posted in Sweden and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

